PSİKOLOJİK DANIŞMA VE GELİŞİM BİRİMİ
Psikolojik danışma; bireyin kişisel (duygusal veya zihinsel), sosyal, akademik veya mesleki konularda sahip olduğu problemleri belirleyerek, bu problemlerin çözümü için uzmanlardan destek alabildiği bir gelişim sürecidir.
Amacımız
Psikolojik Danışma ve Gelişim Birimi, Ankara Medipol Üniversitesi bünyesinde öğrenim gören öğrencilerin, çalışan akademik ve idari personelin kişisel, sosyal, akademik ve mesleki hayatlarında yaşadıkları problemlere psikolojik destek sağlayarak bireylerin duygusal gelişimlerinde yardımcı olmayı ve bilişsel farkındalıklarını arttırmayı hedeflemektedir.
Hem öğrenim gören öğrencilerin hem de üniversitemiz bünyesinde çalışan tüm personelimizin gelişimine odaklanarak bireysel ve kurumsal gelişimi desteklemekteyiz.
Öğrencilerimizin üniversite hayatında yaşayabilecekleri zorluklara karşı problem çözme yetisi kazanmalarına, öğrenim süreçlerini en verimli şekilde tamamlamalarına, kendilerini tanıyarak bilgi ve becerilerini geliştirebilecekleri bir üniversite ortamı sağlamak başlıca hedefimizdir.
Akademik ve idari personelimiz için üretken ve verimli bir çalışma ortamı sağlamayı kurumsal gelişimimiz için istemekteyiz.
İlkelerimiz
Danışan ve danışman arasındaki ilişki tamamen güven ve gizlilik esası üzerine dayalıdır. Psikolojik danışma sürecinde, yapılan görüşmelerin içerikleri ve kişisel bilgiler danışanın onayı olmadan asla herhangi bir kişi ya da kurumla paylaşılmaz. Etik kurallar çerçevesinde, birimimize başvuran tüm bireyler eşit hak ve sorumluklara sahiptir. Başvuruda bulunan tüm danışanlara aynı özveri ile psikolojik destek sağlanmaktadır.
Psikolojik Danışma ve Gelişim Biriminden Kimler Yararlanabilir?
Üniversitemiz bünyesinde öğrenim gören tüm öğrenciler ve Üniversitemiz bünyesinde çalışan tüm akademik ve idari personel yararlanabilir. Görüşmeler danışanlarımızın tercihine göre Türkçe ve İngilizce gerçekleştirilebilmektedir. Birimimizden yararlanmak isteyen danışanlardan herhangi bir sağlık güvencesi veya ücret talep edilmemektedir.
Psikolojik Danışma ve Gelişim Birimi Hizmetlerinden Yararlanabilmek İçin Ne Yapmalı?
Birimimiz randevu sistemi ile çalışmaktadır. Randevularınızı web-sitemiz aracılığıyla veya ofisimize gelip danışmanınızdan randevu alarak oluşturabilirsiniz. Herhangi bir sebepten ötürü randevunuzu ertelemeniz veya iptal etmeniz gerekirse seanstan en az 6 saat öncesinde danışmanınıza bilgilendirme yapmanız gerekmektedir. Acil görüşme ihtiyacı hissedilen durumlarda randevu şartı yoktur.
Üniversitemiz öğrencilerine destek olduğumuz bazı konular şunlardır:
- Üniversite ortamına uyum
- Sınav kaygısı
- Stres ve kaygı bozuklukları
- Motivasyon eksikliği
- Dikkat eksikliği ve odaklanma problemleri
- Başarısızlık, yalnızlık, utangaçlık vb. zorlayıcı duygular
- Okul ve sosyal hayat dengesi
- Depresyon
- İntihar düşüncesi
- Aile, arkadaş, oda/ev arkadaşı ile yaşanılan kişilerarası ilişkisel problemler
Üniversitemiz çalışanlarına (özellikle idari personel) destek olduğumuz bazı konular şu şekildedir:
- İş ortamı stresi
- Mobbing
- İş arkadaşlarıyla yaşanılan kişilerarası problemler
- İletişim problemleri
- Düşük motivasyon
- İş ve sosyal hayat dengesi
- Tükenmişlik, umutsuzluk, enerji kaybı vb. zorlayıcı duygular